Tuesday, November 08, 2005

Svullna fötter

Just hemkommen...det är helt otroligt vad jag har sprungit idag, upp och ned med sängar nere i obskyra och läskiga kulvertar. En säng i uppförsbacke är inte lätt, särskilt inte då med en patient i den. Men det har varit trevligt, fick lära mig att ta blödningstid och så har jag tagit en massa blodtryck. Tror att jag kommer att funka på avdelningen, det kändes som om jag smälte in ganska så bra. S som jag gick med idag var himla trevlig, lite sådär cyniskt rolig som man kanske blir efter att ha jobbat på samma ställe i 31 år. Kan inte riktigt se mig själv stanna så länge på en plats. Betyder det att jag är en rastlös sjuttiotalist??
Nåväl, må så vara, utveckling sker när man rör på sig tror jag.

Imorgon ska vi ha avancerad HLR (kommer att lära oss hur man utför HLR på t.ex gravida). Gissa vem som ska hålla i den kursen??? Jo, M med de vackra ådrorna....

Puss

No comments: