Wednesday, November 16, 2005

Ledig onsdag?

Jag vet att jag varit en dålig bloggare de senaste dagarna, men livet med att gå upp fem fungerar inte riktigt för mig. När jag kommer hem är jag komatös och inte alls upplagd för att skriva några trevliga rader i min blogg.
Eftersom jag enbart lyckas förmedla mig med enstaka ord efter mina långa dagar gissar jag att bloggen skulle bli lika otydlig.

Nåväl, idag är jag "ledig", dvs. måste studera inför min läkedelsräkning på fredag. Man måste ha 100% för att klara sig.

För övrigt verkar det som att alla runt mig har lika mycket som jag just nu, tiden räcker inte riktigt till för att hinna umgås och det känns sååååå tråkigt. Känns som att man missar så mycket, är det inte en knäpp värld när man inte ens hinner prata i telefon. (tur att det finns mail).

Så till dagens fundering. Flört på internet- är det ok eller inte?
Där sitter man och får lite fina brev från mäniskorna på sin "flörtsite". Man blir glad och lite smickrad över att kallas olika trevliga saker som söt, fin etc. Så börjar man en korrespondans. Då får jag problem. Det är ju så otroligt lätt att skriva fina, svärmande ord till någon man aldrig träffat eller ens har en tanke på att träffa. När jag så får svar tillbaka kan de ibland bestå av en "utveckling" i val av ord. De skriver ännu fler smickrande ord och gör sig fanatsier om att vi skall träffas osv. Då känner jag att jag tvunget "måste" svara på dettamed ÄNNU starkare ord och tankar för att inte vara otrevlig, vilket leder till en j.vla soppa.
Och ingenting menar jag ju egentligen (tror jag). Så svinigt av mig, förutsatt att inte även de sitter som jag med en konstig känsla att tvingas att överdriva. Det är som att man ska vinna över varandra i att skriva fina, smickrande ord.

Nej, det är nog bäst att sluta, det är ju en så overklig företeelse ändå.

No comments: