Monday, October 24, 2005

Högskola?

Idag blev jag riktigt arg. Vi skulle ha examinationsseminarium i vilket vi skulle redovisa diverse folkhälsoproblem vi studerat närmare. Jag går på en högskola och när jag tänker seminarium är inte det första jag ser en grupp på trettio personer sittandes i en ring. Delkursansvariga läraren hävdade att det var "för att vi ska kunna se varandra ordentligt".

Jag går inte på högstadiet, jag tycker inte om att sitta i ring, jag hatar faktiskt att sitta i ring. Det känns som om sjuksköterskeutblidningen ibland har identitetskris, ibland är saker väldigt tydligt akademiska och så helt plötsligt skall vi vara sådär mysiga och leka ormgrop. Och inte fan kan man vägra heller, då skulle det väl ha blivit en lång diskussion om min vägran och varför jag tycker så illa om ringar och om jag har haft en traumatisk upplevelse tidigare i livet och bla bla bla

Nåja, jag har tre terminer kvar...får väl lära mig acceptera ringsittande för att inte explodera

No comments: